måndag 3 november 2008

OMG, nya livet kom.

Helt ärlig kommer jag inte ihåg senast jag var såhär trött. Kankse har jag förslappat mig en aning med livet som student, men just nu efter första arbetsdagen känns det som om jag varit igån en vecka. Men det är klart, kunde ju inte sova, livrädd för att försova mig.
Barnen var lovely. Det var inte smärtfritt, men det var kul och jag trivdes i mitt (!??!?!) nya klassrum. Barnen kommer jag nog att klara av, men att komma in i ett nytt vuxet sammanhang (läs medelålders kvinnor) och man inte vet exakt hur det går till med småsakerna. Eller småsaker och småsaker, snarare livsviktiga koder som man helst vill knäcka fort. Typ, vem sitter var i lärarummet eller vilken koppa får jag dricka ur?

Goda nyheter från dagen är att jag träffade min handledare idag. Det behövdes verkligen men äntligen har jag en ny frågeställning. Ett Hallelujamoment!

4 kommentarer:

NIVETTE sa...

oj, crazy grejer händer in the stinalife! grattis till nytt jobb, kan du inte berätta mer? och hur går det med uppsatsen?

Unknown sa...

Wooohooo! Good stuff till Stinan! Koderna har du knäckt till på fredag! Kram.

enannie sa...

ja, passa dig för veteranernas koppar säger jag bara!! been there done that. :S lita inte på vikarierna om de säger att en kopp är good to go... gör som jag, ta dit en egen kopp på en gång. då slipper du även den inte alltför sällan bristande hygienen som råder bland lärarkoppar.

enannie sa...

om du vill kan få du en lyxlirarkopp som rymmer en dubbel dos lärarkaffe, om ni också har en sån där som man trycker på en knapp och får ca en deciliter kaffe i sin kopp? i en normalsixe får man inte plats med två tryck, men ett tryck får en att vilja ta påfyllning, och ja det kan ju vara lite känsligt och ses som girigt när man är ny. (helvetteskoder) Men har man en bigsizekopp kan man ta dubbelt tryck, åtminstone om det inte bildats en kaffesuktande lärarkö bakom dig efter tryck ett.

koppen i fråga jag har att erbjuda har för övrigt ett mäktigt tryck. "Halmstad 700 år". Lagom diskret dock, ton-i-ton med keramiken. En riktig höjdare.