torsdag 20 november 2008

Din mamma är dålig.

Idag kom en av de duktiga flickorna i årskurs 6 till mig och sa:
-Om du undrar varför killarna skrattar när vi sjunger den sången Jakolo, så betyder en del "jag tycker min mamma är dålig" på arabiska.

Hoppsan tänkte jag. Denna låt har alltid varit det där gyllene kortet man kan dra ur ärmen, men nu vet jag inte om den ingår i den banken längre. Med tanke på att minst 50% av alla barnen på skolan kan tala arabiska, och en hel del av dem har fått lära sig denna sång känns det sådär begåvat. Kan se middagen framför mig när barnen trallar på denna sång och skvallra om att det är den nya musikläraren som lärt ut den. Jättebra Stina! Jag blev förövrigt påmind på skoj av en kollega att "du e ju bara vikarie". In your face, tack så mycket, kul. Jättekul.

I morgon är det jag som leder Zlatansången...
För eder information kommer en viss raPare till skolan om några veckor. Jag laddar nu för att inte säga fel saker vid detta tillfälle. Kankse att jag ska skriva en rappig text och rappa rapigt rappt!

2 kommentarer:

NIVETTE sa...

jag har två raPare i åtanke. den ena suger, den andra är min idol. vem kan det vara?...

gött med arabiska sången du! försök att inte få med nik emmak i nästa låt (knulla din morsa). tips från coachen.
puss!

Irina sa...

Åh men vännen! Det kan sannerligen inte vara lätt att vara musiklärare ibland. Vad har vi gett oss in på?