måndag 2 februari 2009

Daller!




Just hemkommen från västafrikanska dansen. Det finns nog inget som gör att jag mår så bra som när jag får dansa fritt i en dryg timma. Detta borde banne mig alla göra. Tror världen hade varit lite gladare och betydligt vänligare om alla dansade lite mer, och helst tillsammans med andra. Jag vet att jag låter som en kulturtant i gröna linnebyxor och sjal i håret, men om sanningen skall fram så gillar jag det. Om jag kan fortsätta att må så bra av att göra just detta så är jag mer än gärna en käck kulturtant som provocerar vissa genom att uppmana alla att skaka på höfterna så att fettet på rumpan dallrar och helst aldrig slutar att dallra!

Idag är jag allmänt nöjd med livet. Jag gillar februari, det är många roliga saker som händer nu!

5 kommentarer:

Daniel Frelén sa...

I know. Februari lär vara något speciellt. Vi summerar om 26 dagar. Jag tror på detta.

Unknown sa...

Lätt att vi skypebrunchar framöver, hur ska det annars gå? Jag gissar att jag ju kommer vara hemma några helger, då bokar jag dig redan nu!

Afrodansen är den bästa, har gjort någon termin av den in my past. Sällan blir man så glad! Det skulle vara av lite Wangol på kören då :)

Misan sa...

För tanter födda på 50-talet behövs ingen afrikansk dans för att fläsket ska dallra... Fast det är nog roligare när det gör det till musik, haha!

Anonym sa...

Hej Stina! fin blogg du har. härliga bilder från Afrika =)

Puss puss

enannie sa...

Ja, världens bästa kulturtant i gröna linnebyxor och sjal i håret. Underbart! :)