tisdag 24 februari 2009

Kanske.

Vissa dagar är bara sådär bra.

Kanske för att solen sken när jag vaknade och fortsatte att skina tills den gick ner. Kanske för jag blev introducerad för bra musik efter frukosten. Kanske för att jag inte behövde springa till bussen. Kanske för att jag tränade på gymmet till musik från de allmänna högtalarna som för en gång skull var bra tillsammans med Maggan. Kanske för att jag åt lyxlunch på stan med fint Viktorianskt sällskap. Kanske för att Astrid kom till stan. Kanske för att jag såg Illmar Reepalu cykla med portföljen på styret och vinden i håret (otroligt komisk syn). Kanske för att det bjöds på semlor på orkestern. Kanske för att jag fick dricka en öl med Linda och Astrid. Kanske för att Stina W är hemma igen och sitter med sin dator i knät samtidigt som det tillsammans med Lisa tittas på Sex and the City. Kanske för att detta är en tisdag då jag är ledig från saker som kan oroa mig. Kanske behövs det ingen förklaring till varför denna dag har varit något särskilt. Kanske för att vissa dagar bara är sådär bra.

1 kommentar:

Misan sa...

Att leva i nuet är en stor konst. Vilket underbart sätt att fånga dagen...

Kram!