tisdag 21 oktober 2008

Jag Önskar.


Det är tisdag eftermiddag, det är grått och det regnar.

Jag önskar det vore söndag.
Jag önskar jag inte behövde ta av mig mysbyxorna.
Jag önskar jag bara behövde titta på film där alla var lyckliga.
Jag önskar jag inte behövde läsa mer om flyktingbarn.
Jag önskar jag inte behövde läsa mer om flyktingbarns föräldrar.
Jag önskar jag kunde läsa fler solskenshistorier om människor som på något vis är på flykt.
Jag önskar jag inte drömmer mardrömmar i natt.
Jag önskar att alla vore lite lyckligare.

2 kommentarer:

enannie sa...

Jag önskar också. liknande saker minus vissa och plus vissa.
tycker att ditt fotosessionsförslag låter som en bra sak. tror du vi kan genomföra det?

Unknown sa...

Keep you mysbyxor on och kom förbi och hämta The Holiday. Den förändrar inte världen, men det blir i allafall två mumsiga timmar. Kram!