fredag 24 oktober 2008

Examensarbete...

Sitter på min kammare med ett nystädat skrivbord, tända ljus och Itunes på shuffle för att få så mycket inspiration som möjligt till uppsatsskrivandet. Icke att förglömma I love NY koppen fylld med kaffe för bästa möjliga prestationsförmåga. Alltså koppen är VERKLIGEN från New York och inte köpt i någon tramsig affär här i Svealand. Dagen började dessutom med en brunch på Systrar och Bröder tillsammans Maggan och Stina W som tappert försökte uppmuntra mig. Ångestladdat som det är var tårarna inte långt borta men eftersom det var en offentlig plats lyckades jag tränga tillbaka dem. De får forsa en annan gång.
Så nu sitter jag här, vid mitt nystädade skrivbord, min flashiga kaffekopp och allmän trevlig stämning och försöker skriva en liten avhandling. Just nu saknas struktur, röd tråd och hoppet om att knyta ihop säcken känns långt borta. Böcker finns, kunskap finns och tankar finns men det akademiska tänket känns extremt långt bort. Frågan är om det ens existerar i fröken Abrahamssons, hjärna, kropp eller blodomlopp.

Trots detta gillar jag ändå att hålla på med examensarbetet. Jag älskar det faktiskt. Så jag kommer att klara det.

I can do it, I can do it, I can do it.... (dagens mantra)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är ändå extra glad att det börjar komma lite mer inlägg på den här sidan, det piggar iaf upp hos mig. Och you can do it, you can do it, you can do it! Inget tal om annat! Plötsligt kommer den röda tråden att finnas där, och sedan blir det fantastiskt. Jag lovar!

Och på en dålig dag tar vi relaxen, så vi vänder allt till det bästa!

enannie sa...

självklart kommer du att få till det, till slut! även om det inte känns så nu, så VET jag att det kommer gå vägen. jobbigt att du känner så dock. :( babe. försöker sända lite extra kärlek, energi och röda trådar mot skånehållet! bzzzzBzz, så!