lördag 28 mars 2009

Hjälp!

What to do, så mycket man skulle kunna göra. Men en förändring behövs ganska snart tror jag. Just nu ser alternativen ut såhär:
  • Läsa till grundskolekompetens för lägre åldrar (tar 1,5 år och kan göras på distans!)
  • Bygga upp alternativa kulturprojekt för grundskolor i Malmö med omnejd. (och få betalt för det..)
  • Flytta utomlands och göra något vettigt och extravagant.
  • Istället för att flytta så spendera en längre tid i ett annat land som ligger längre bort än Danmark.
  • Tågluffa före 26års dagen då det blir betydligt dyrare att göra just det.
  • Bli Mor.
För övrigt så jobbar jag just nu med att acceptera det faktum att jag aldrig kommer få några bonusar som jag riskerar bli uthängd i pressen för. Phu! Hepp!

4 kommentarer:

Per Olsson sa...

Bli mor tror jag är bra, men kan ju vänta lite. Utomlands lockar men utomlands finns där hela tiden. Kulturprojekt i Malmö däremot... behövs innan det är för sent.

Kram

Unknown sa...

Jag röstar för "Bygga upp alternativa kulturprojekt för grundskolor i Malmö med omnejd. (och få betalt för det..)", men om du måste åka utomlands så tycker jag att det inte så extravaganta Bryssel är ett bra alternativ. :) Kom genast!

Mor sa...

Förändringar kommer inte nödvändigtvis för att man GÖR något! TRO MIG!!!
VAR i din tillvaro! Där händer massor! Om du nu inte fattar det av dig själv.Förändringen märks inte förrän den är genomförd. Du håller på med stordåd JUST NU!
Vad som helst av dina alternativ är förvisso lockande och bra, men du...vänta med fortbildning. Den kompetens du äger nu räcker ett bra tag till.

Kramar en masse!

Anonym sa...

alla alternativen låter ju lockande på sitt sätt...håller med modern om att vidareutbildning kan vänta, det kan man göra om man är i ett läge utan andra alternativ... men du har ju massa (förresten, alternativet är ju att läsa på distans och kombinera det med en trevlig utlandsvistelse..rekommenderas!!)
tågluff tänker jag försöka få till i sommar. det måste liksom göras innan 26... puss marie