onsdag 1 april 2009

Ett och Annat.

Cancer och hjärtsjukdomar är bajs.
Smask är fett.
Nedläggning av det estetiska gymnasieprogramet är ett illaluktande skämt.
Föreställningen Zlatans Hjältar är snart iland, gåshud AB.
Ludenhet på vitala mjukvaror är visst äckligt, inflammerade hårsäckar och svamp är dock hett.
Påsken stundar, skall picka ägg för första gången någonsin i en stuga på Österlen.
Enligt min kollega finns pengar och kärlek alltid runt omkring oss, därför ska man satsa på att göra det man vill.
Jag tycker om Malmö.
Letar efter känslan "här skall jag vara" som är min mormors tips för att hitta lycka i livet.
Snart grönskar Sverige.
Människan är fin.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Kram!

enannie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
enannie sa...

åh! vilken härlig kompott.
håller med om det mesta. jag ställer mig upp och hejjar extra till:

cancer, hjärtsjukdomar och andra sjukdomar/defekter suger! och är så offantligt orättvisa att jag kokar över tillsammans med dig.

nedläggning av estetiska programet ÄR verkligen ett unket skämt. när ska john bööörgeronn hoppa fram och säga "youre in candidd kämera!"??

människan ÄR fin!
(men ofta, oftare och oftare, skäms jag samtidigt över att vara människa.)

Din mormors ord är kloka, men lite stressframkallande? Samtidigt lugnande. När något "är" så känns det, liksom. Visst?

Och i morgon ska jag hålla tummarna för Zlatans hjältar! Det kommer gå bra! Jag har ju sett kidsen och deras gnista, önskar SÅ att jag var där i morgon och kunde se det slutgiltiga! Ska det filmas? Isf vill jag gärna se vid tillfälle. (Typ år 2013?)

Igen: Människan ÄR fin, speciellt du!

Misan sa...

Du är väl en alldeles särskilt enastående klok människa! Vilken läcker funderings-mix!
Jag har mycket omkring mig just nu, men så fort det lättare tar vi itu med reportageprojektet igen! Okidoki!!?

Må gott
Kram
Misan

Andersson sa...

Mormor är fin.