söndag 15 mars 2009

Mångfald my ass!

Måste jag vara kille och kunna rappa för att vara en förebild för kids? Allt för ofta känns det så. Det gör mig bitter. Vad händer med den eftertraktade mångfalden om inte alternativ ges? Visserligen ligger det verkligen i tiden att hålla på med just hip hop och rap vilket jag också gillar. Jag gillar musiken, men jag tycker inte det är ok när förebildernas förebilder rappar med texten "jag har bara 50 kronor till att göda mina honor" när publiken är 7-12 år. Kanske är jag bara avundsjuk på att min häftighet i jämförelse inte existerar, men snälla ge plats åt alternativ så att vi på allvar kan ha ett mångfalds-samhälle där alla faktiskt får plats. Det blir liksom roligare då. Jag lovar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, mångfalden har många ansikten att tampas emot. Stå på dig bara, du är häftigare än du anar!!!! Men visst blir man urilsk!!

Kramar

enannie sa...

Ja, återigen stämmer jag in med din kloka mors ord; Du är häftigare än du anar! Lätt att du tillhör häftighetseliten av alla jag känner till i alla fall.

Anonym sa...

jag ser en viss man framför mig som jag definitivt inte gillar, vet inte om du tänker på samma person, men håller hur som helst med dig! jag är glad att det finns förebilder som du, stina. du är tung! (som de säger på hiphopiska)

Anonym sa...

den dar mannens skiva blev visst fett dissad av sydsvenskan! och enligt spadomarna i marocko ska lisa gifta sig med den dar mannen..

jag saknar dig stina, du ar ju min forebild!