onsdag 16 juni 2010

Sommarlov

Nu har sommarlovet anlänt, en ljuvlig känsla. Att vara lärare har väldigt många fördelar och jag måste erkänna att sommarlovet är en av dem. Sen att jag i övrigt fullkomligt älskar att vara lärare är ju även det, en stor fördel.

Men, nu är det lov. Att få betalt utan att arbeta i 9 veckor känns som ett skämt. Betald semester, vad är det? Jag är lite nybörjare på detta, sån lyx. Visserligen väl inarbetade timmar, men ändå.

På något konstigt vis är sommaren nästan helt färdigplanerad. Jag oroade mig ett tag för att min rastlöshet skulle komma ikapp, men den kommer inte hinna ifatt. Det är fullt ös. Madrid-Kuba-Madrid-Granvik-Malmö-Halmstad-Mälarhusen-Sweden Tour-Malmö-Österlen-Berlin. Sen är det slut. Lovet är förbi och hösten nalkas.

Jag njuter nu, men ser också fram emot att jobba igen. Dock behöver min kropp laddas. Sista veckan var jag som en urtvättad tröja. Ganska ynklig, lite genomskinlig och väldigt lealös.

Men nu, hejdå Sverige, hej Kuba!

Inga kommentarer: