onsdag 28 april 2010

Pedagogiska tricket!

Att vara lärare är ett jobb jag verkligen älskar. Att jobba med barn är helt fantastiskt och jag och många andra försöker göra allt som står i vår makt för att alla skall få den allra bästa upplevelsen av att gå i skolan. Vi är många som kämpar, vänder ut och in på oss själva, trollar med knäna för att försöka bedriva en undervisning som gör att alla barn kommer till sin rätt. Varför uppmärksammas i princip ALDRIG detta? Har just läst ett antal bloggar och artiklar som handlar om hur mycket mer vi bör kräva av lärare. Jag är medveten om att i vissa fall kan man kräva betydligt mer av pedagogen, men i många fall gör man så mycket man kan, testar alla möjliga metoder och som sagt är någon form av pedagogisk gymnast. Det blir ganska hårt att så ofta läsa att man inte är bra nog, generellt sett, lärarna är inte bra nog, måste utvecklas, måste det och måste det. Kan man inte någon gång få höra något som är positivt!
För mig är ett av de pedagogiska tricken att få eleven att känna sig så bra som möjligt och påminna den om all potential de har. Det funkar mycket bättre än att bara klaga och klanka ner. Jag lovar!

1 kommentar:

Mor sa...

Vänligen skicka detta till tidningar också! Fler än de som vet om din blogg borde få ta del!
Och skriv med STORA bokstäver!!!

KRAM KRAM KRAM