måndag 29 juni 2009

Hej världen!

Hej världen!

Jag är kär.
Snart far jag till Kenya.
Nu har jag sommarlov.
Nypotatis med vinegrette äts varannan dag.
Har lånat skivor och reseguider på Bibblan.
Jag saknar många av mina vänner som inte är här just nu.
Är fortfarande bitter och arg på internationella system.
Är avundsjuk på de som är med på Tillsammans, men uppskattar ändå min ledighet.
I höst jobbar jag förutom i Rosengård även på kulturskolan i Höör. 90%, tack och amen.
Handlar just nu allt på Möllan. "Jordgubbar, söttaste i staden!"
Ibland skäms jag för att jag har det så bra, men jag inser snabbt att jag är värd det.
Vår balkong är bästa platsen i Malmö.
Jag har planterat Solroser.
Dags för kaffe.
Jag är kär.

Världen, vi ses!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det var det finaste jag har läst på länge! Saknar dig!
Kram!

Misan sa...

Visst är livet underbart ibland!
Kram!

Anonym sa...

Njut!
Och ja, du är värd detta och mycket mer!
Kram!

Mor sa...

Nä, det var din mors vimsiga fingrar som tryckte fel....

louise sa...

ja! ja! ja! och ja!
åh så fint!
du är allt himlans bra stina. och värd allting fint!
kram!