fredag 27 november 2009

Fröken Fröken!

Att arbeta med barn är stundtals ENORMT frustrerande men oftast är det ljuvligt.

Barn 5 år: Min pappa är över 8 år.

Barn 3 år: Jag är så stark så jag kan lyfta hela jordklumpen. (jordklotet)

Barn 7 år:
Fröken, du och Hanna (kollega) har olika fina lår!

Jag frågar om de har åkt buss någon gång och i såfall vart.
Barn 4 år: Jag har åkt buss till mitt hem.
Jag: Var ligger det?
Barnet tänker lite...
Barn 4 år: I Sverige.

Under ett Luciarep demonstrerar jag på min manliga kollega hur mamman ger tomten en klapp och kyss på kinden. Efteråt skvallrar en kollega någons reaktion.
Barn 10 år: Fröken, fröken, Stina pussade honom!!! Men jag lovar, jag blundade HELA tiden, säkert flera sekunder.
Fröken: Men när du är gift, så kommer kanske du vilja pussa på den du gift dig med, eller?
Barn 10 år: VA!?! Nej, inte förrän jag är 70 år!

Ok, jag erkänner, lite nördigt. Men jag gillar detta och jag gillar att jobba i skolans värld! Hepp!

1 kommentar:

Mor sa...

Ja, det är sådana stunder som gör man står ut med att "di sma" kryllar ibland..

Puss och Kram